zondag 19 januari 2014

Auckland, de Skycity, mijn laatste stop in Nieuw-Zeeland

Voor de verandering een kort blogje, waarin mijn laatste dagen in Nieuw-Zeeland naar voren komen.
In eerste instantie trok Auckland me niet aan. Toch heeft ze me ingepakt met haar schoonheid en vond ik het heerlijk steeds weer wat nieuws te ontdekken in The Skycity.
De eerste avond kwam ik de Duitse Eva, die ik kende uit Paihia, tegen in een supermarkt en we besloten een drankje te doen in een Ierse pub met live muziek.
De dag erna ben ik met Samara de stad gaan verkennen. We bekeken de haven, de Wynyard Quarter en ontdekten een superleuk en gezellig hippie-marktje. We dronken heerlijke (en goedkope) nep-mojito's in een bar, genaamd Cowboys. Deze was bijna identiek aan die in Queenstown, maar viel niet onder hetzelfde concept. Maar who cares, er was genoeg bekijks, waaronder de knappe barman met zijn cowboyboots, made for walking.
Mount Eden was geweldig. Echt een verrasing in een drukke stad. De kli, was kort en gemakkelijk, maat ht uitzicht loog er niet om, met haar 360 graden view over Skycity Auckland. Ik heb er zelfs nog in het gras geslapen haha.
De dag erna ben ik naar de Art Galery gegaan, waar ik ontzettend geïnspireerd raakte door al het moois en unieks daar. Ik kwam er een Amerikaanse jongen uit het hostel tegen, supergezellig.
Hierna was het toch echt tijd prachtig Nieuw-Zeeland gedag te zeggen en me naar het vliegveld te begeven voor mijn vlucht naar Australië, door haar inwoners liefkozend Ozzie genoemd. De vlucht verliep voorspoedig. Ik keek twee films, waarvan de laatste 10 min zonder geluid, omdat we de koptelefoons al moesten inleveren. Na mijn landing begaf ik me naar het hostel, waar ik heerlijk mijn bedje inkroop in de drukke 12 bed dorm (slik!)...

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten